Stretching : Τι είναι και ποια η σημασία του ;

Τι είναι πραγματικά το Stretching ;

Το Stretching ή αλλιώς οι διατάσεις, είναι το στάδιο που έπεται της σωματικής μας άσκησης. Πολλές φορές μας λένε και μας ξαναλένε οι γυμναστές πόσο σημαντικό είναι το στάδιο των διατάσεων στην προπόνησή μας … αλλά εμείς συνεχίζουμε να τους αγνοούμε !stretching_green-coffee-greece

Τι είναι λοιπόν πραγματικά το Stretching και ποια η σημασία του στην προπόνησή μας ;

Μπορούμε να παραλείψουμε το στάδιο των διατάσεων ; Γιατί ;;;

Το λεγόμενο Stretching δεν είναι τίποτα άλλο από μια αποθεραπεία των μυών μετά την σκληρή προπόνηση. Οι μύες μας, είτε από την προπόνηση στο γυμναστήριο, είτε ακόμα και από την ένταση της καθημερινότητας και το ατελείωτο άγχος, καταπονούνται με αποτέλεσμα να γίνονται τραχείς και δύσκαμπτοι !

Η καταπόνηση των μυών, εν συνεχεία, πλήγει και τις αρθρώσεις, οι οποίες γίνονται επίσης δύσκαμπτες και χάνουν μεγάλο εύρος της κίνησής τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Ολόκληρη αυτή την καταπόνηση μυών και αρθρώσεων, μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε με ένα σετ ειδικών διατάσεων, που σκοπό τους έχουν να επαναφέρουν την ελαστικότητα και την ευκινησία σε μύες και αρθρώσεις !

Τι πρέπει να γνωρίζω πριν ξεκινήσω να ασκούμαι ;

Νο 1 : Πριν ξεκινήσω να ασκούμαι , φροντίζω πάντα να έχω κάνει ένα καλό ζέσταμα. Η προθέρμανση θα βοηθήσει στο να αποφευχθούν τραυματισμοί των μυών εν συνεχεία με την άσκηση.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Η προθέρμανση θα πρέπει να αφορά την ομάδα μυών που θα γυμνάσω αργότερα και γίνεται με χαμηλής έντασης ήπιες ασκήσεις.

Νο 2 : Πριν ξεκινήσω με την κυρίως άσκηση εφαρμόζω ένα σετ διατάσεων που θα προετοιμάσουν το σώμα για την άσκηση. (το στάδιο αυτό είναι προαιρετικό)

Νο 3 : Ακολουθεί η κυρίως άσκηση (δηλαδή η βασική προπόνηση που έχουμε επιλέξει).

Νο 4 : Τέλος, μετά την προπόνηση, κλείνουμε με ένα ίδιο σετ διατάσεων (το στάδιο αυτό είναι υποχρεωτικό)

Οι διατάσεις αφορούν όλα τα άτομα ή πρέπει να αποφεύγονται από κάποιους ;

Το Stretching ή αλλιώς οι διατάσεις, αφορούν ΟΛΑ τα άτομα και πρέπει να πραγματοποιούνται από όλους τους ασκούμενους (ανεξαρτήτως είδους και μορφής άσκησης) !

Ωστόσο, οι διατάσεις θα πρέπει να αποφεύγονται ΜΟΝΟ όταν :

  • υπάρχει κάποια φλεγμονή στην άρθρωση
  • όταν υπάρχει κάποιος σοβαρός μυικός τραυματισμός
  • όταν για οποιονδήποτε λόγο η άρθρωση σας προκαλεί πόνο
  • όταν αντιμετωπίζετε πόνο κατά την εφαρμογή τους (είτε στους μύες είτε στις αρθρώσεις)

Οι διατάσεις είναι μόνο για τους ασκούμενους ;

Όχι !!! Όπως ήδη αναφέραμε, ένα σετ διατάσεων μπορεί να μας ανακουφίσει ακόμα και από τον πόνο που προκαλεί το στρες και η κακή στάση στην εργασία μας. Το άγχος τείνει να συσσωρεύεται στον οργανισμό προκαλώντας “σφίξιμο” στους μύες ! Λίγα λεπτά διατάσεων μπορούν να επιφέρουν την πολυπόθητη χαλάρωση από ολόκληρο το φορτίο της ημέρας !

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Η τακτική εφαρμογή διατάσεων (ακόμα και σε καθημερινή βάση, ανεξαρτήτως αν ασκούμαστε ή όχι), μπορεί να εξασφαλίσει μια καλή κατάσταση του μυικού μας συστήματος αλλά και των αρθρώσεών μας.

Τα οφέλη του Stretching … συνοπτικά !

  • διώχνει το άγχος
  • μειώνει την ένταση
  • χαρίζει ηρεμία
  • βελτιώνει την ευλυγισία
  • βοηθάει να γίνεται αποτελεσματικότερα η σωματική άσκηση
  • αποτρέπει τους τραυματισμούς
  • χαλαρώνει το σώμα
  • βελτιώνει την ροή του αίματος στους μύες
  • επαναφέρει τους παλμούς της καρδιάς στα φυσιολογικά επίπεδα
Uncategorized ,

Comments are closed.