Γευστικές πρωτεϊνούχες προτάσεις …για χορτοφάγους !

Διατροφή : Ζητούμενο “Πρωτεΐνες” !

Οι πρωτεΐνες, όπως έχουμε πει πολλές φορές, είναι απαραίτητες για τον οργανισμό. Σημαντική πηγή πρωτεΐνης είναι το κρέας, με αποτέλεσμα ένα χορτοφάγο άτομο να λαμβάνει σημαντικά μικρότερη ποσότητα πρωτεΐνης.yoghurt-green-coffee-greece

Πώς μπορεί ένας χορτοφάγος να αναπληρώσει την πρωτεΐνη που χάνει από το κρέας που δεν τρώει ;

Και όμως μπορεί ! Υπάρχουν τροφές και για αυτές τις κατηγορίες ανθρώπων που δεν τρώνε κρέας !

(!!!) : Τόσο οι χορτοφάγοι όσο και οι vegan, έχουν δυνατότητα επιλογής τροφών (φυτικής προέλευσης) που όμως είναι εξαιρετικά πλούσιες σε φυτικές πρωτεΐνες !

Τι να τρώω ;;;

Αν και μιλώντας για πρωτεΐνες σκεφτόμαστε αμέσως το κρέας, ωστόσο οι φυτικές πρωτεΐνες δεν υστερούν καθόλου των ζωικών πρωτεϊνών !

Χορτοφάγοι ή μη, θα πρέπει να λαμβάνετε καθημερινά την απαραίτητη ποσότητα πρωτεϊνών, ώστε να λειτουργεί σωστά ο οργανισμό και να “τρέφεται” σωστά και να δυναμώνει το μυικό σύστημα !

(!!!) : Η ποσότητα πρωτεΐνης που πρέπει να λαμβάνει καθημερινά το κάθε άτομο διαφέρει ανάλογα με το σωματικό του βάρος. Σε κάθε κιλό σωματικού βάρους αναλογούν περίπου 0.72 γραμμάρια πρωτεΐνης !

Τα προϊόντα που θα πρέπει να εντάξω στις διατροφικές μου συνήθειες είναι τα ακόλουθα :

Νο 1 τρόφιμο : η σόγια

Η σόγια είναι μια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες, που μας παρέχεται με διάφορες μορφές όπως :

  • γάλα σόγιας
  • τυρί σόγιας
  • μπάρες σόγιας
  • καρπούς σόγιας
  • παγωτό σόγιας

Οι καρποί σόγιας μοιάζουν με φασόλια και είναι πολύ πλούσιοι σε βιταμίνες, φυτικές ίνες, ωφέλιμα λιπαρά οξέα και μέταλλα !

Νο 2 τρόφιμο : οι ξηροί καρποί

Και όμως, οι ξηροί καρποί, εκτός από ωφέλιμα λιπαρά οξέα Ω – 3 περιέχουν και υψηλή ποσότητα πρωτεϊνών. Προσθέστε μια χούφτα ξηρών καρπών στις σαλάτες σας ή στο γιαούρτι σας το βράδυ (ανάλατους). Τα καρύδια, τα αμύγδαλα, τα φουντούκια, τα φυστίκια και τα κάσιους, θα σας δώσουν ενέργεια, θα σας προσφέρουν τις απαιτούμενες πρωτεΐνες και παράλληλα θα σας βοηθήσουν να αδυνατίσετε !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι ξηροί καρποί είναι υψηλής θερμιδικής αξίας και πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο !

Νο 3 τρόφιμο : το γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι ιδανική πηγή πρωτεϊνών για χορτοφάγους (αλλά δυστυχώς δεν κάνει για τους vegan).

(!!!) : Ένα κεσεδάκι γιαούρτι (από γάλα με πλήρη λιπαρά) περιέχει περίπου 7.80 γραμμάρια πρωτεΐνης !

Νο 4 τρόφιμο : το τυρί

Όπως και το γιαούρτι, έτσι και το τυρί, είναι μια ιδανική επιλογή για χορτοφάγους και όχι για vegan ! Λίγο τυρί στις σαλάτες σας, μια ομελέτα με τυρί, ένα σάντουιτς με το αγαπημένο σας τυρί … είναι ελάχιστες από τις γευστικές τυρένιες προτάσεις που μπορείτε να εφαρμόσετε.

Νο 5 τρόφιμο : το αυγό

Το αυγό είναι φυσικά από τις πιο διαδεδομένες πηγές πρωτεϊνών … αλλά και πάλι απευθύνεται μόνο στους χορτοφάγους !

Νο 6 τρόφιμο : τα όσπρια

Τα όσπρια ( φασόλια, ρεβύθια, φακές, αρακάς, κουκιά) περιέχουν μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης.

(!!!) : Μια κούπα φακές μπορεί να προσφέρει περίπου 18 γραμμάρια πρωτεΐνης !

Uncategorized

Comments are closed.