Πώς θα καταλάβεις ότι πρέπει επειγόντως να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση ;

Ο οργανισμός μας … μια καλοκουρδισμένη μηχανή !

Το να μην κάνει πρωταθλιτισμό είναι λογικό … το να μην σηκώνεσαι όμως καν από τον καναπέ για να πας 2 βήματα πιο πέρα πραγματικά ξεπερνά κάθε όριο παραλόγου και είναι άκρως επικίνδυνο για την υγεία σου και την ποιότητα της ζωής σου στο μέλλον.fysiki-katastasi-green-coffee-greece

Ο οργανισμός μας είναι σαν μια μηχανή που χρειάζεται φροντίδα και περιποίηση για να δουλεύει σωστά. Μια μηχανή ξεχασμένη σε μια αποθήκη, χωρίς να τη δουλεύει κανείς και χωρίς να την περιποιείται, σίγουρα αργά ή γρήγορα θα σκουριάσει και θα “πεθάνει”. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με το σώμα σου ! Ένα σώμα που δεν “δουλεύει”, που δεν περνάει από σέρβις, και που δεν εκπληρώνει τον λόγο της ύπαρξής του (να κινείται, να είναι ζωντανό και να ζει), τότε σίγουρα θα αρχίσει να υπολειτουργεί, να βγάζει προβλήματα και τελικά θα πεθάνει.

Όπως όμως ήδη γνωρίζουμε, το σώμα μας ως ζωντανός και ιδιοφυής οργανισμός, μας προειδοποιεί πάντα για ό,τι πηγαίνει στραβά, για ό,τι δεν λειτουργεί σωστά σε αυτό, για ό,τι χρειάζεται την προσοχή μας !!! Έτσι λοιπόν και σε αυτή την περίπτωση, το σώμα μας, μας προειδοποιεί με σαφή σημάδια, πως χρειαζόμαστε άμεσα βελτίωση της φυσικής μας κατάστασης …

Τα σημάδια που μαρτυρούν πως κάτι δεν πάει και τόσο καλά …

Το πιο συχνό λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι είναι που συγχέουμε την φυσική κατάσταση με το σωματικό βάρος.

ΠΡΟΣΟΧΗ : Σαφώς ένα αυξημένο σωματικό βάρος δείχνει πως η φυσική μας κατάσταση δεν είναι αυτή που θα έπρεπε, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με το αντίστροφο. Με άλλα λόγια, ένα αδύνατο άτομο δε σημαίνει απαραίτητα πως έχει μια υγιή και σωστή φυσική κατάσταση !

Μόλις λοιπόν αναγνωρίσουμε τα παρακάτω σημάδια θα πρέπει αμέσως (!!!) να βρούμε τρόπο να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση εντάσσοντας στο εβδομαδιαίο μας πλάνο και κάποια σωματική άσκηση, κάποιο σπορ, χορό ή έστω jogging ή περπάτημα !

Σημάδι Νο 1 : Δυσκολία στην αναπνοή

Εάν αντιμετωπίζεις δυσκολία στην αναπνοή με τα πρώτα παραπάνω βήματα που κάνεις … τότε σίγουρα ο οργανισμός σου φωνάζει πως χρειάζεται βοήθεια ! Το λαχάνιασμα χωρίς ιδιαίτερο λόγο (π.χ. στο ανέβασμα μιας σκάλας ή στο λίγο πιο γρήγορο περπάτημα) δεν υποδηλώνει σε καμία περίπτωση έναν υγιή οργανισμό και μια καλή φυσική κατάσταση ! 2 ώρες γυμναστικής (τουλάχιστον !!!) κάθε εβδομάδα επιβάλλονται για τη διατήρηση της υγείας μας και για την καλύτερη λειτουργία ολόκληρου του οργανισμού μας !

Σημάδι Νο 2 : Πόνοι στο σώμα & μειωμένη ευκινησία

Όταν το σώμα μας γίνεται άκαμπτο, βαρύ και δυσκίνητο, όταν πονάει με την παραμικρή κίνηση που θα του επιβάλλεις (λίγο περισσότερο περπάτημα, λίγο πιο έντονη δραστηριότητα), τότε σίγουρα χρειάζεται προπόνηση !

Σημάδι Νο 3 : Ευπάθεια σε τραυματισμούς

Ένα σώμα που τραυματίζεται εύκολα, που είναι επιρρεπές σε τραυματισμούς, είναι ένα σώμα αγύμναστο, ένα σώμα “αδούλευτο”, ένα σώμα που χρειάζεται εξάσκηση για να βελτιώσει την αντοχή του, την ευλυγισία του, τις ικανότητές του και τις δυνατότητές του !

Πώς μπορώ να βελτιώσω τη φυσική μου κατάσταση … και τη ζωή μου ;

Σας παραθέτουμε τον “δεκάλογο της καλής φυσικής κατάστασης” :

Νο 1 : Εβδομαδιαία τακτική άσκηση

Νο 2 : Σωστή διατροφή

Νο 3 : Αερόβια άσκηση για ανάπτυξη αντοχής

Νο 4 : Άσκηση με αλτήρες για βελτίωση της μϋικής μάζας του σώματος

Νο 5 : Καλός ύπνος

Νο 6 : Σωστό streching πριν και μετά την προπόνηση

Νο 7 : Καλή ενυδάτωση του οργανισμού

Νο 8 : Αποφυγή καταχρήσεων (αλκοόλ, τσιγάρο, φαγητό, ζάχαρη)

Νο 9 : Διαλογισμός για καλή ψυχολογία

Νο 10 : Τουλάχιστον 10 με 20 λεπτά στον ήλιο κάθε ημέρα για καλή διάθεση

Uncategorized , , , , , , , , , ,

Comments are closed.