Η καφεΐνη και η επίδρασή της στους ασκούμενους !

Καφεΐνη : Μια ουσία 100 % φυσική !

Η καφεΐνη δεν είναι ένα χημικό σκεύασμα, αλλά μια εντελώς φυσική ένωση που την εντοπίζουμε σε αρκετές τροφές στην καθημερινότητά μας. Πρόκειται για μια διεγερτική ουσία, με ισχυρή επίδραση στο κεντρικό νευρικό σύστημα του οργανισμού, αλλά και με οφθαλμοφανείς επιπτώσεις στην φυσιολογία του ανθρώπου.caffeine-and-workout-green-coffee-greece

Η καφεΐνη έχει εισέλθει και στον χώρο της φαρμακευτικής και θεωρείται το πιο διαδεδομένο διεγερτικό φάρμακο στον κόσμο (σύμφωνα και με το American College of Sports Medicine) , ενώ βρίσκει και πολλές χρήσεις σε διάφορες παθήσεις.

(!!!) : Από πολλούς, η καφεΐνη, τείνει να καταταχθεί στις τοξικές ουσίες. Πρόκειται για μια ισχυρά δραστική ουσία που επιφέρει σημαντικές μεταβολές και στον μεταβολικό ρυθμό του οργανισμού, ενώ ταυτόχρονα επηρεάζει και τη λειτουργία της καρδιάς, την διαδικασία έκκρισης αδρεναλίνης, αλλά και την κυκλοφορία του αίματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ : Η χρόνια χρήση καφεΐνης έχει συσχετισθεί με μεγάλο αριθμό σοβαρών ασθενειών (όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις, η υψηλή πίεση ή το έλκος στομάχου) σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες ! Φυσικά, αναφερόμενοι σε ασθένειες, εννοούμε για τη μακροχρόνια και υπερβολική χρήση καφεΐνης (περισσότερα από 5 φλιτζάνια) σε καθημερινή βάση.

Γιατί χρησιμοποιείται η καφεΐνη από όσους γυμνάζονται ;

Πολλοί αθλούμενοι χρησιμοποιούν την καφεΐνη για τις διεγερτικές της ικανότητες, ώστε να επιτύχουν βελτίωση της αντοχής αλλά και της απόδοσής τους κατά την εκπόνηση της σωματικής άσκησης.

(!!!) : Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, η λήψη καφεΐνης τη σωστή στιγμή πριν από την σωματική άσκηση, μπορεί να βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό τις επιδόσεις του ασκούμενου !

Αν και οι επιστήμονες ακόμα αναλύουν και ερευνούν τη σχέση της καφεΐνης με τις επιδόσεις του ασκούμενου, οι μελέτες φανερώνουν ξεκάθαρα την ώθηση που δίνει η σωστή ποσότητα καφεΐνης, την σωστή στιγμή στον οργανισμό.

Ποια είναι η σωστή ποσότητα και ποια η σωστή στιγμή για να έχω τα ευεργετικά αποτελέσματα της καφεΐνης στην άσκησή μου ;

Σύμφωνα με τους ειδικούς για κάθε κιλό σωματικού βάρους του ατόμου, απαιτούνται 38 mg καφεΐνης, ενώ η ιδανική στιγμή για τη λήψη της (για την καλύτερη εκμετάλλευση των διεγερτικών ιδιοτήτων της στην άσκηση) είναι περίπου 1 με 1 1/2 ώρα πριν την άσκηση.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Η καφεΐνη έχει έντονη επίδραση στον οργανισμό … αλλά για περιορισμένο χρονικό διάστημα ! Μετά την 1 1/2 ώρα άσκησης φαίνεται να αδυνατεί να δώσει αποτελέσματα. Το ίδιο ισχύει και για πολύ δυναμική και έντονη σωματική άσκηση ακόμα και αν είναι μικρής διάρκειας (όπως το σπριντ). Ωστόσο είναι ιδανική για να βοηθήσει στην σταδιακή βελτίωση της αντοχής του ατόμου.

Τα δυσάρεστα συμπτώματα της λήψης ή της διακοπής λήψης της καφεΐνης …

Δυστυχώς, η διακοπή λήψης της καφεΐνης, συνοδεύεται για τους περισσότερους ανθρώπους από πολλά και δυσάρεστα συμπτώματα. Αυτό συμβαίνει για τον απλό λόγο ότι, η καφεΐνη, είναι μια ουσία ξεκάθαρα εθιστική !

Μερικά από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα στέρησης που παρουσιάζει ένα άτομο κατά τη διακοπή λήψης της καφεΐνης, είναι :

  • ο δυνατός πονοκέφαλος
  • η αδικαιολόγητη κόπωση
  • η αισθητή μείωση της ενέργειας του ατόμου
  • τα χαμηλά αντανακλαστικά και η αντιληπτικότητα του ατόμου
  • η δυσκολία συγκέντρωσης
  • η νωθρότητα

Η υπερβολική λήψη της καφεΐνης από την άλλη μεριά, έχει επίσης δυσάρεστα συμπτώματα, όπως :

  • η νευρικότητα
  • η ευερεθιστότητα
  • η αϋπνία
  • ο πονοκέφαλος
  • η αρρυθμία
  • η ταχυκαρδία
  • η αφυδάτωση
  • η ναυτία
  • ο εμετός
  • η διάρροια
  • οι στομαχικές ενοχλήσεις
  • το αυξημένο στρες
  • η κατάθλιψη
  • οι παραισθήσεις
  • οι ψυχολογικές μεταπτώσεις
Uncategorized , , , , , , ,

Comments are closed.