Τι σαμποτάρει την απώλεια κιλών σου… ;;;

Συνεχίζεις την δίαιτα και τη γυμναστική σου κατά γράμμα αλλά η ζυγαριά φαίνεται να έχει κολλήσει στο ίδιο σημείο;; Μάθε παρακάτω τι μπορεί να ευθύνεται…sampotaz-green-coffee-greece

  1. Η ηλικία

Είναι γνωστό στους περισσότερους από μας ότι με το πέρασμα των χρόνων ο μεταβολισμός μας σταδιακά μειώνεται. Για παράδειγμα ένα άτομο μέσης ηλικίας τείνει να παίρνει ευκολότερα κιλά συγκριτικά με το παρελθόν, όταν δηλαδή βρισκόταν σε νεαρότερη ηλικία. Οι ειδικοί μας ενημερώνουν ότι στα 30 έτη τα επίπεδα του μεταβολισμού πέφτουν κατά 10% και συνεχίζουν να μειώνονται άλλο τόσο με το πέρας κάθε δεκαετίας! Αυτό οφείλεται στην αύξηση της κορτιζόλης η οποία καταστέλλει την δράση του.

  1. Το έντερο

Το ευερέθιστο έντερο συχνά είναι υπεύθυνο για την δυσκολία στην απώλεια βάρους. Ωστόσο, η ένδειξη του βάρους μας κατά την περίοδο που το έντερο βρίσκεται σε έξαρση, επανέρχεται στα κανονικά μόλις αυτή περάσει. Επίσης αν ανήκετε κι εσείς στην κατηγορία των ατόμων που αντιμετωπίζουν δυσκοιλιότητα αυτό που συνίσταται να κάνετε είναι να αυξήσετε την κατανάλωση φυτικών ινών οι οποίες παράλληλα θα συντελέσουν στην αύξηση του μεταβολισμού σας καθώς θα ‘’αναγκαστεί’’ να ενεργοποιηθεί περισσότερο προκειμένου να επιτύχει την πέψη τους (π. χ όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως και λαχανικά).

  1. Τα φάρμακα

Η αύξηση βάρους πιθανώς να παρατηρηθεί σε περιπτώσεις όπου κάποιο άτομο ξεκινήσει λήψη φαρμάκων και συγκεκριμένα για παθήσεις όπως είναι η κατάθλιψη, η υπέρταση και ο διαβήτης. Οι συνήθεις ‘’ύποπτοι’’ λοιπόν είναι σύμφωνα με τους ειδικούς η ινσουλίνη, τα κορτικοστεροειδή και οι β-αναστολείς όπως και φάρμακα αντιψυχωτικά, αντιεπιληπτικά και αντικαταθλιπτικά.

  1. Οι λίγες ώρες ύπνου

Κι όμως η έλλειψη ύπνου είναι ικανή να επηρεάσει τις ορμόνες γκρελίνη και λεπτίνη οι οποίες έχουν άμεση σχέση με την όρεξη. Πιο συγκεκριμένα όταν κοιμόμαστε λίγες ώρες ο οργανισμός παράγει περισσότερη γκρελίνη με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πείνα μας και ταυτόχρονα λιγότερη λεπτίνη με αποτέλεσμα να αργούμε να αισθανθούμε το αίσθημα κορεσμού!

( !!! ) : Συχνά η έναρξη σωματικής άσκησης ακολουθείται από αύξηση και όχι απώλεια του βάρους, γεγονός το οποίο οφείλεται στην αύξηση του όγκου των μυών μας επομένως δεν είναι κάτι που πρέπει να σας επηρεάσει αρνητικά!!!

  1. Το στρες

Στην περίπτωση όπου κάποιος οργανισμός υποφέρει από χρόνιο στρες τα επίπεδα της ορμόνης ‘κορτιζόλης’ είναι ιδιαιτέρως υψηλά γεγονός που οδηγεί στην ‘’αποθήκευση’’ κιλών. Όταν η παραγωγή της συγκεκριμένης ορμόνης είναι αυξημένη τείνουν να συγκεντρώνονται περιττά κιλά και πολύ περισσότερο στην κοιλιά αλλά και το λεγόμενο ‘’σπλαχνικό’’ λίπος το οποίο μάλιστα θεωρείται το πιο επιβαρυντικό για την υγεία μας.

  1. Ο θυρεοειδής

Πρόκειται για μία πολύ συνήθη αιτία στην δυσκολία απώλειας βάρους αφού η υπολειτουργία του συνήθως επιφέρει κατακράτηση υγρών ακόμα και αν η διατροφή μας έχει παραμείνει ως είχε. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι πάσχετε από υποθυρεοειδισμό είναι πιθανό να σας χορηγηθεί ειδική φαρμακευτική αγωγή με την οποία θα ρυθμιστεί η λειτουργία του αδένα και κατ’ επέκταση και το βάρος σας.

( !!! ) : Συχνά η έναρξη σωματικής άσκησης ακολουθείται από αύξηση και όχι απώλεια του βάρους, γεγονός το οποίο οφείλεται στην αύξηση του όγκου των μυών μας επομένως δεν είναι κάτι που πρέπει να σας επηρεάσει αρνητικά!!!

Uncategorized

Comments are closed.