Παιχνίδια του μυαλού που δε σε αφήνουν να αδυνατίσεις !

Η δύναμη του μυαλού στο θέμα «σωματικό βάρος»

Η αλήθεια είναι πως όσο και αν αυτό ακούγεται αντικρουόμενο, το μυαλό παίζει καταλυτικό ρόλο τόσο στο να πάρουμε κιλά όσο και στο να χάσουμε κιλά. Όλα είναι θέμα μυαλού !power-of-mind-prasinos-kafes-greece

Γιατί όμως το μυαλό παίζει τόσο σημαντικό ρόλο για το σωματικό μας βάρος ; Η απάντηση είναι απλή. Τις περισσότερες φορές ένα άτομο (άνδρας ή γυναίκα) παχαίνει επειδή οδηγείται σε μια υπερφαγία που είναι περισσότερο συναισθηματική ανάγκη παρά οργανισκή ανάγκη. Έτσι, το άτομο οδηγείται σε διατροφικές κραιπάλες για να γεμίσει το συναισθηματικό κενό που νιώθει και να καταπολεμήσει το άγχος και το στρες που βιώνει, παρά για να γεμίσει το στομάχι του. Αυξάνει λοιπόν το σωματικό του βάρος ολοένα και περισσότερο πιστεύοντας πως έτσι θα αντιμετωπίσει τα έντονα συναισθήματα μοναξιάς, πικρίας, θλίψης, απόρριψης, απουσίας αυτοσεβασμού, κατάθλιψης ή θυμού που αισθάνεται.

Με έναν παρόμοιο τρόπο λειτουργεί το μυαλό αρνητικά και στην περίπτωση που ένα άτομο προσπαθεί να χάσει κάποιο περιττό βάρος που το ταλαιπωρεί και παρ’όλα αυτά ποτέ δεν τα καταφέρνει επειδή το μυαλό εμποδίζει αυτή τη διαδικασία να οδηγηθεί σε επιτυχία.

Μικρά πράγματα που μπορούν να αλλάξουν το αποτέλεσμα !

Σε αυτές τις περιπτώσεις το παν είναι να μπορέσει κανείς να επιβληθεί στο μυαλό του, και αυτό μπορεί να συμβεί όταν πραγματικά το άτομο αντιληφθεί την διατροφική του συμπεριφορά.

Μερικά απλά παραδείγματα, που παρατηρούνται πάρα πολύ συχνά σε άτομα οποιουδήποτε φύλου και ηλικίας, και που οδηγούν σε αποτυχία την οποιαδήποτε προσπάθεια ελέγχου του σωματικού τους βάρους είναι τα ακόλουθα :

  • Μην τρως μόνος ! Τρώγοντας μόνος θα φας μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού. Φάε μαζί με όλη την οικογένεια ή μαζί με κάποιον φίλο σου. Δες το φαγητό σαν μια δευτερεύουσα διασκέδαση. Στόχος είναι η παρέα και όχι η κατανάλωση τροφής !
  • Μην τρως μπροστά από την τηλεόραση. Αφαιρείσαι και τείνεις να καταναλώνεις πολύ μεγαλύτερη ποσότητα από αυτή που πραγματικά έχεις ανάγκη.
  • Κατά τη διάρκεια της ημέρας βρες πράγματα που μπορούν να σε ηρεμίσουν και να σε αποφορτίσουν από όλο το άγχος και την ένταση. Η σωματική άσκηση, η yoga, το pilates, το μασάζ, ένα χαλαρωτικό αφρόλουτρο, ο διαλογισμός, η μουσική είναι μόνο μερικά από τα πράγματα που μπορούν να σε βοηθήσουν να αποβάλλεις το στρες που κουβαλάς. Το άγχος και το στρες πολύ συχνά οδηγούν σε σοβαρές διατροφικές διαταραχές και σε υπεφαγία.
  • Φρόντισε να κοιμάσαι καλά ! Ο καλός ύπνος εκτός του ότι συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία ολόκληρου του οργανισμού, λειτουργεί και αγχολυτικά.
  • Μην γεμίζεις το σπίτι με σνακ και γλυκά που δεν έχουν κάτι να σου προσφέρουν και που εκ προοιμίου ξέρεις πως αν γνωρίζεις ότι υπάρχουν στο σπίτι … θα τα φας !
  • Σταμάτα το φαγητό σου πριν αισθανθείς ότι χόρτασες ! Στην πραγματικότητα, επειδή συνηθίζουμε να τρώμε πολύ γρήγορα, το σήμα ότι ο οργανισμός έχει πάρει την ποσότητα της τροφής που έχει ανάγκη φτάνει πολύ αργότερα στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα όταν νιώσουμε πως έχουμε χορτάσει να έχουμε ήδη καταναλώσει πολύ περισσότερη τροφή από την αναγκαία.
  • Ένα «παιχνίδι» για να μπορέσεις (στην αρχή τουλάχιστον) να επιβληθείς στον εαυτό σου είναι να του βάλεις δυσκολίες. Έτσι, δοκίμασε να φας με μεθόδους που θα σε δυσκολέψουν (π.χ. με chopsticks, με το αριστερο χέρι αν είσαι δεξιόχειρας, με κουτάλι τα φαγητά που χρειάζονται πιρούνι). Αυτό θα σε κάνει να τρως πιο αργά και θα σουδώσει το χρόνο να προλάβει το μήνυμα πληρότητας να φτάσει από το στομάχι στον εγκέφαλο. Έτσι θα αρχίσεις ναμαθαίνεις πόσο φαγητό χρειάζεσαι πραγματικά για να χορτάσεις.
Uncategorized

Comments are closed.