Ισογλυκαιμική διατροφή… μάθε τα πάντα !!!

Η λεγόμενη ‘ισογλυκαιμική’ διατροφή έχεις σαν στόχο την μέγιστη δυνατή βελτίωση της υγείας συνδυάζοντας τα υψηλότερα επίπεδα ενέργειας με το χαμηλότερο βάρος περιλαμβάνοντας τις σωστές επιλογές τροφών…isoglykaimiki-diatrofi-green-coffee-greece

  • Ποια είναι η φιλοσοφία της ισογλυκαιμικής διατροφής;;;

Η συγκεκριμένη διατροφή και ο δημιουργός της Φαίδων Χατζηπαναγιώτου- Lindberg εστιάζει στην επίτευξη της σωστής ισορροπίας στην λήψη υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λιπών. Πιο αναλυτικά, σχεδόν το 50% της ενέργειας που χρειαζόμαστε απ’ τα τρόφιμα προτιμάται να λαμβάνεται από υδατάνθρακες μετρίου και χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, περίπου το 30% από πρωτεΐνες και το υπόλοιπο από λίπη.

  • Ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες της ισογλυκαιμικής διατροφής;;;

  1. Τα λίπη τα οποία καταναλώνετε θα πρέπει να είναι ακόρεστα, δηλαδή να προσλαμβάνονται από ψάρια ή να είναι φυτικά ενώ θα πρέπει να αποφεύγονται τα αντίστοιχα κορεσμένα.
  2. Η κατανάλωση αλκοόλ είναι περιορισμένη και υπολογίζεται στο ένα ποτήρι κρασί.
  3. Όλα τα γεύματα είναι απαραίτητο να περιέχουν πρωτεΐνες.
  4. Η ποσότητα του φαγητού δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από μία παλάμη.
  5. Δεν θα πρέπει να παραλείπεται κανένα γεύμα.
  6. Οι υδατάνθρακες οι οποίοι προσλαμβάνονται πρέπει να είναι χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.
  7. Αποφύγετε το αλάτι.
  8. Προσθέστε στις σάλτσες, στα ψητά και στις σαλάτες καυτερά μπαχαρικά, ξίδι, σκόρδο και λεμόνι.
  9. Αποφύγετε την κατανάλωση ψωμιού, κυρίως με το φαγητό.

( !!! ) : Στην ισογλυκαιμική διατροφή αποφεύγεται η κατανάλωση καφέ όπως και του στιγμιαίου τσαγιού και του πλήρους γάλακτος!!!

  • Ποιά είναι η διατροφική πυραμίδα της ισογλυκαιμικής δίαιτας;;;

Η βάση της πυραμίδας ( 2/3 των γευμάτων ): τα όσπρια, τα φρούτα χαμηλού ή μεσαίου γλυκαιμικού δείκτη και τα λαχανικά.

Από πάνω βρίσκονται ( 1/3 των γευμάτων ): οι τροφές που περιέχουν υψηλά επίπεδα πρωτεΐνης και τα ακόρεστα λίπη ( κοτόπουλο, ψάρι, κρέας, γιαούρτι και αυγά).

Πιο πάνω είναι: το ανεπεξέργαστο ρύζι, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το ψωμί, τα ζυμαρικά.

Αμέσως πιο πάνω είναι: τα ακόρεστα λίπη ( ξηροί καρποί, λάδι ελαιοκράμβης, ελαιόλαδο και λιπαρά ψάρια).

Στην κορυφή: άσπρο ψωμί, ζάχαρη, πατάτες και άσπρο αλεύρι.

( !!! ) : Οι τροφές που βρίσκονται στα 2 προτελευταία επίπεδα της πυραμίδας επιτρέπεται να καταναλώνονται μόνο μία φορά την ημέρα!!!

  • Τι αποτελέσματα έχει η υπογλυκαιμική διατροφή;;;

Η διατροφή αυτή μπορεί να αποτρέψει την αύξηση του σακχάρου στο αίμα μας. Είναι άκρως ισορροπημένη για τον οργανισμό ενώ η απώλεια των κιλών που θα επιτύχει ο καθένας ακολουθώντας την εξαρτάται από τον βασικό μεταβολισμό του κάθε ατόμου, τις θερμιδικές απαιτήσεις του αλλά φυσικά και την άσκηση την οποία εφαρμόζει.

Uncategorized

Comments are closed.