Βιταμίνη Β12 : Απαραίτητη γιατί …;

Ποια είναι η Β12 και γιατί είναι τόσο γνωστή ;

Η βιταμίνη Β12 είναι μια από τις πιο δημοφιλείς βιταμίνες. Πρωταγωνιστεί μάλιστα σε πολυάριθμες συζητήσεις σχετικά με την υγεία και τη διατροφή και φιγουράρει σε πάρα πολλά άρθρα σχετικά με την υγιεινή ζωή, την σωστή και πλήρη διατροφή, αλλά και την διατήρηση ενός υγιούς οργανισμού.B12-green-coffee-greece

Τι την έχει κάνει όμως να αποτελεί συνεχώς αντικείμενο συζήτησης ; Είναι πράγματι τόσο πολύτιμη αλλά και τόσο αναγκαία για τον οργανισμό ; Τι πρέπει να ξέρω γενικά για τη βιταμίνη Β12 ;;;

(!!!) : Αυτό που δε γνωρίζουμε είναι πως η βιταμίνη Β12 δεν μπορεί να παραχθεί από τον ίδιο τον οργανισμό, και γιάυτό το λόγο είναι απαραίτητο να λαμβάνεται μέσω της διατροφής !

Πού βρίσκουμε τη βιταμίνη Β12 ;;;

Την βιταμίνη Β12 μπορούμε να την βρούμε μέσα από τροφές όπως :

  • τα γαλακτοκομικά προϊόντα
  • τα ψάρια
  • το κρέας
  • το συκώτι
  • τα οστρακοειδή
  • τα αυγά

(!!!) : Ένα άτομο vegan (που δεν καταναλώνει καθόλου ζωικά προϊόντα ή και παράγωγά τους) ή έστω ένα άτομο vegetarian (που δεν καταναλώνει καθόλου ζωικά προϊόντα μόνο) είναι πολύ πιθανό να μη λαμβάνει σχεδόν καθόλου βιταμίνη Β12 ή έστω την ποσότητα βιταμίνης Β12 που απαιτείται από τον οργανισμό ! Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να λαμβάνει ειδικά διατροφικά συμπληρώματα που θα καλύπτουν αυτό το κενό στη διατροφή του !

Πόση βιταμίνη Β12 πρέπει να λαμβάνω ;;;

Το θέμα των ορίων είναι πάντα αυτό που προβληματίζει τους περισσότερους. Στην περίπτωση της βιταμίνης Β12, όπως συνιστούν οι ειδικοί, η ιδανική ημερήσια ποσότητα για ένα ενήλικο άτομο είναι περίπου τα 2,4 μικρογραμμάρια.

(!!!) : Η βιταμίνη Β12 πρέπει να λαμβάνεται σε καθημερινή βάση !

Ένα άτομο που δεν λαμβάνει επαρκή ποσότητα βιταμίνης Β12 παρουσιάζει συγκεκριμένες παρενέργειες που προειδοποιούν για την έλλειψη της συγκεκριμένης βιταμίνης. Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα είναι :

  • η υπνηλία
  • η κόπωση
  • η αδυναμία
  • το μούδιασμα των άκρων
  • η αναιμία

Σε αυτή την περίπτωση απαιτείται μια εξέταση αίματος που θα φανερώσει αναλυτικά το πρόβλημα και θα καθορίσει την αντιμετώπισή του !

Στην περίπτωση που είμαι vegan υπάρχουν διατροφικές εναλλακτικές προτάσεις ;

Αν και σε καμία περίπτωση η ποσότητα βιταμίνης Β12 που λαμβάνουμε από άλλες πηγές δεν είναι ίδια με αυτή που λαμβάνουμε π.χ. Από τα οστρακοειδή ή το κρέας, ωστόσο προσφέρονται λύσεις ακόμα και για άτομα που δεν καταναλώνουν ζωικά προϊόντα.

Η λύση βρίσκεται σε δημητριακά ή σε ψωμιά που είναι ενισχυμένα. Αν δεν το βρίσκετε πολύ εφικτό να καταναλώνετε επαρκή ποσότητα δημητριακών, τότε υπάρχει και η εύκολη λύση του συμπληρώματος διατροφής που εφοδιάζει τον οργανισμό με την ποσότητα ακριβώς βιταμίνης Β12 που απαιτείται για την ικανοποιητική λειτουργία του.

Uncategorized

Comments are closed.